Nikdy neodstoupím, pamatujte si nikdy !

Všichni si pamatují dnes již legendární výrok předsedy vlády České republiky, který všem sdělil, že prostě on nikdy. Zdá se, že není sám.

Nejsem statistik, ale i bez této vědy jsem si jist, že letošní rok je poměrně bohatý na události na železnici. Nová anekdota říká, že Chuck Noris se vydal vlakem bez roušky z Prahy do Ostravy. Nicméně i bez ní je celkem jasné, že se na českých železnicích letos děje cosi mimořádného. Přímé střety, vykolejení, naražení do stojících souprav jinou, dnes zase uvolnění stojící soupravy a zdemolování auta a domku (naštěstí bez úmrtí) jsou již natolik běžné, že vzrušují již jen malou část obyvatelstva. Spíše nás udiví, že se nějaký den nic nestalo.

Double ministr Havlíček, který dle pana Babiše procitá proklatě brzo, na přímý dotaz sděluje, že on sám nevidí žádný důvod k odstoupení z funkce (zůstalo by mu vedení průmyslu, takže by nejspíše nešel pryč o žebrácké holi a hladem by netrpěl). Dnes prohlásil v rozhlase, že se zase nic tak mimořádného neděje a že se věci řeší. Argumentuje, že mimořádné události na českých železnicích byly i v minulých letech.  Pokud mne neklame paměť, tak tento resort je v gesci hnutí ANO již hezkých pár let a vzhledem k prohlášení v nadpisu nejspíše ještě nějaký ten den bude. Ale, nejspíš ANO, bude líp, protože, jak prohlásil double ministr ,“věci se řeší“.

V každé normální společnosti se v případě podobných události prostě přepřahá a to za daleko menší průšvihy, než je série tragických nehod. Ministr má prostě odpovědnost za svůj resort a pakliže je v něm stav, který je nazýván jadrným výrazem „bordel“, pak se pan ministr  poroučí.  Je to úplně stejné a normální jako v kterékoli firmě, což by měl především pan premiér, jenž řídí stát jako firmu, akceptovat a vyřešit.

On však prohlásil, že „nejsou lidi“. Že je obtížné sehnat ministra do jeho vlády. Takže pan Karel Havlíček je v suchu, ať se děje na dráze cokoli.  Občané budou dále nastupovat do vlaku s nejistotou, jestli vůbec dojedou a v jistých případech i přežijí. Ti, co vymění vlak za auto, budou zase dumat na našem autodromu s názvem D1, jak je možné, že Rakouskem, Slovinskem, Chorvatskem atd. mohou jet 130 km bez potíží, zatímco u nás je tato rychlost ryze teoretická.  Jedinou jistotou je post pana ministra dopravy, který nám zůstane nejspíše ještě dlouho a dlouho a nikdy, pamatujme si to, nikdy neodstoupí.

 

Subscribe
Upozornit na
guest

13 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
David Vlk
3 let před

POkud vím tak Havlíček vždy když podnikal ,tak krachl ,nebo uvedl firmu do průseru. Je to podprůměrný manažer ale nadprůměrný „Anální speleolog“

Zdeněk Šindlauer
3 let před

Sám pan ministr je jenom nastrčená tragikomická figura. Kdyby v pondělí zrušili celé ministerstvo dopravy, kromě jeho zaměstnanců by si toho nikdo nevšiml. A ti schopní z nich by si jistě práci našli.

Miroslav Buček
Miroslav Buček
3 let před

Ten výrok je dobrej – Pokud by jej sdělili lidé samotní … Politiku chápu jako řemeslo – Sféra „Veřejných služeb“. Pak tedy – „Slouha věcí veřejných se osvědčil, nechť neodstupuje a slouží nám nadále“ ! Dovedu si představit model, kdy i nadšení snílkové nastupují a zparchantovatí. Nemají sílu, tu potřebnou čistotu tam vnést – Splynou s poměry, cosi si přihrábnou – Nepochybně budou mumlat, že to dělají pro své voliče. To neobvyklé – iiž je obvyklé ! Pokud se to výrazně nevymkne mlaskáním od huby – Dá se i pochopit. Jak bych konal já samotný netuším, i z těchto důvodů… Číst vice »

Karel Orlik
3 let před

Ve funkci může vydržet dlouho, jen aby mu ten zápřah vydržela nervová soustava, nejsouce ze železa jak vlaky.

Jaroslav Kvapil
3 let před

Havlíček by měl být samozřejmě odvolán, když neodstoupí sám. Jenže – kdo ho odvolá? Nejsou lidi, kteří by ho odvolali. 🙂 Současný stav jen potvrzuje, co si myslím a říkám už dávno, že některá ministerstva jsou zbytečné molochy, které nedokáží vyřešit naprosto nic. Například zrovna ministerstvo průmyslu a obchodu, ministerstvo dopravy, ministerstvo kultury. Místo toho by stačily ryze odborné, menší a efektivní vládní úřady pro dopravu a druhý pro výstavnictví a muzejnictví. Průmysl a obchod a kultura nepotřebují ministerská vedení. Havlíček, jako mnozí další ministři, je v podstatě jenom člen vlády, resortům, které takzvaně spravuje, rozumí jako kůň kafi.

Jaroslav Kvapil
3 let před

On ten odpovědný člověk bude mít nějaké podřízené na správu agendy, ale to je ono, co píšu – malý efektivní úřad pro (teď to napíšu asi blbě) zabezpečování zájmů státu v daném resortu. Jinak ministerstva fungují v zásadě i bez ministrů. To jsou jenom figury, které těžko mohou rozumět agendám. A když se některý ministr rozhodne ministerstvo zeštíhlit a zefektivnit, úředníci ho utlučou argumenty,které on nedovede zpochybnit, že to nejde, a naopak je potřeba přidat lidi. Ten proces dobře vystihuje vtip. „Ptá se sekretářka nového šéfa, co má dělat s dokumenty ve skříni. On odpoví, že je může klidně vyhodit,… Číst vice »

Jan Andrle
3 let před

Tomáši, já jak asi víš, nejssem žádný fanda Bureše ani superministra, ale odstoupení by stejně bylo jen gesto. Problémy jsou hlubší a řešit se tak jako tak budou muset, myslím že o level až tři níže než je ministr… Ať už si to proboha všichni nějak doslouží a snad bude příští vláda lepší po všech stránkách…

Jan Andrle
3 let před

ale jasně, vidím to stejně, je to k smíchu/pláči ty kecy o tom jak to zvládá, když vstává ve 4 ráno… ale já to myslel tak, že nástupce by stejně nebyl lepší a ať se znemožněj, s každým dalším dnem to třeba dalších pár lidí pochopí, jaká je to katastrofa… pěkný večer

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial