Česká pošta se řítila do katastrofy, Babiš a spol. jen přihlíželi

Tato špatně fungující státní instituce vyžadovala radikální řez, který předchozí koaliční vláda ANO – ČSSD s podporou KSČM neprovedla. Vinou její nečinnosti tak ztráta České pošty vyšplhala na téměř 6 miliard korun.

O jednu miliardu korun proti roku 2022 na 756 milionů korun snížila v minulém roce ztrátu Česká pošta, jak uvedl web e15.cz v článku „Reformy zabraly, Česká pošta ze své ztráty umazala miliardu.“ Letos by měl schodek klesnout na 130 milionů korun, nejpozději od roku 2026 by měla být tato instituce již v plusu. To je důkazem toho, že opatření vlády Petra Fialy spočívající mimo jiné ve zrušení cca 300 poboček a redukci zaměstnanců nesou užitek. Bez nich by Česká pošta zkolabovala.

To nepřímo potvrdil i její šéf Miroslav Štěpán, který už dříve podle webu ministerstva vnitra uvedl. že za roky 2018 až 2023 očekává kumulovanou ztrátu České pošty na úrovni 5,7 mld. korun, která se skládá z negativního výsledku hospodaření v letech 2018 až 2022 ve výši 4,2 mld. korun a očekávané ztráty v letošním roce (2022) ve výši 1,5 mld. korun. Ta nakonec byla ve skutečnosti o zhruba 200 milionů korun vyšší.

Můžeme si o poštovních krocích současné vládní koalice myslet, co chceme, prokazatelným faktem je, že byly úspěšné. Námitky typu, že o rušení poštovních poboček se mělo jednat se se zástupci dotčených měst a obcí, jsou poněkud irelevantní. Já si umím představit, jak by taková jednání vypadala. Dotyčný starosta uzná, že pošt (nemocnic, škol, atd.) je hodně a musí se rušit, to on chápe, ale v mé obci to opravdu nejde. Takže zvolený postup, že se dopředu připravil seznam rušených pošt, který se pak doladil se zástupci místních samospráv, byl účinnější.

Když vezmu situaci v mých Českých Budějovicích, tak byly uzavřeny malé pobočky v okrajových čtvrtích (například v Nemanicích), kam přišlo maximálně dvacet lidí lidí za den a odkud se dá pohodlně dojet MHD do centra. Stály akorát peníze a byly k ničemu. Zrušena byla i pobočka České pošty na zdejším hlavním nádraží. Také rozumné řešení. Obecně platí, že poštovní úřady v železničních stanicích nemají v současné době význam. Ony měly smysl v éře vlakových pošt (vlaky s poštovními vozy) , jejichž provoz však skončil už v roce 1999, jak uvedl web zdopravy.cz. K uzavření nádražních pošt tak mělo ve většině případů dojít už dříve.

Problémy České pošty se hromadily více let. Řešit je měla už vláda premiéra Andreje Babiše, která však hrozící pohromě jenom přihlížela a neudělala nic, čím by ji odvrátila. Ona se bála dělat nutná nepopulární opatření, která by ji mohla poškodit v očích veřejnosti. Jenomže důsledky takového populismu bývají tragické.

Zdroje:

Česká pošta loni hospodařila se ztrátou 1,38 miliardy korun. Čekala přitom ještě vyšší propad | iROZHLAS – spolehlivé zprávy

Česká pošta loni snížila ztrátu na tři čtvrtě miliardy korun | e15.cz

https://www.ceskaposta.cz/-/ceska-posta-vloni-vyrazne-zlepsila-sve-hospodareni

Česká pošta se rozdělí na dva subjekty. Ministerstvo vnitra spolu s Českou poštou představilo plán transformace státního podniku – Ministerstvo vnitra České republiky (mvcr.cz)

Poštu minulá vláda neřešila. S Babišem se sejdu, řekl premiér Petr Fiala – Deník.cz (denik.cz)

Před dvaceti lety skončila vlaková pošta. Výročí připomene jízda původního vagonu – Zdopravy.cz

Subscribe
Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial