Babiš plácal hlouposti, ale o „magorech“ v Rakousku to nebylo

Šéf hnutí ANO dokázal, že je hodně mimo, když se obul do Rakušanů kvůli dálnicím. Smutné ovšem je, že se reaguje hlavně na expresivní vyjádření, ale nikoliv na jeho prokazatelné nesmysly a lži.

Vykašlali se na to. Proč? Protože mají ty Zelené ve vládě, ti magoři,“ řekl Andrej Babiš. Tvrdil, že rakouská strana dostaví dálnici k české hranici až v roce 2031, což bude podle něj zřejmě až pět let poté, co se postaví z české strany. „A pokud je pravda, že 1. února je nějaký mimořádný summit, tak ať si udělá pan premiér (Petr Fiala, ODS) bilaterálku s panem kancléřem Rakouska, ať mu řekne: Hele, potřebuju, abys stavěl. Je blbé, že my budeme na té hranici 2026 a tomu Rakousku to potrvá ještě do roku 2031, pět let,“ prohlásil Babiš. Tolik z webu ceskenoviny.cz, který provozuje ČTK.

Mrzí mně, že všichni reagují na magory, a nikoliv na hlouposti a tlachy jim pronesené. Expremiér Babiš dokázal, že je naprosto nekompetentní a neschopný člověk, který plácá prokazatelné nesmysly. Tak především dostavbu rychlostní silnice S10 k českým hranicím schválila podle webu zdopravy.cz rakouská vláda už v roce 2021, takže Zelení ji vážně nebrzdí a Babiš jednoduše lhal.

To, že šéf nejsilnější opoziční strany používá silná slova není dobré, ještě horší však je, že mele hlouposti a mluví o problémech, kterým evidentně nerozumí. Pokud jakýkoliv český politik kritizuje někoho jiného za stavbu dálnic, tak je to těžké chucpe, protože platí známé přísloví, že nejdříve je třeba si zamést před vlastním prahem. Rakušanům můžeme vytýkat mnohé, ale nikoliv stavbu dálnic.

Češi se svoji evropsky proslulou neschopností postavit dálnice ať jsou raději zticha. To platí obecně, nejenom pro vrchního anoisty.

Navíc od Babiše to bylo takové klasické odvádění pozornosti jinam. Na to upozornil ve své glose na webu zdopravy.cz Jan Šindelář. Pro Rakušany se z hlediska jejich S10 z Lince směrem k českým hranicím nejedná o prioritní záležitost, navíc dokázali své největší problémové místo a brzdu město Freistadt vyřešit obchvatem a přivést tuto svoji dálnici respektive rychlostní silnici s dálničními parametry na 16 kilometrů od hranic. Dálnice D3 nyní končí v Českých Budějovicích, což je asi 48 kilometrů od hranic. Čili Rakušané přivedli svoji komunikaci k hranicím s ČR už v době, kdy se ještě nevědělo, jaka kdy bude D3 pokračovat.

Daleko důležitější však je, že D3 není dostavěna na české straně mezi Meznem a Prahou, to je daleko horší problém než pár nepostavených kilometrů na rakouské straně. My, co jezdíme mezi Českými Budějovicemi Lincem, víme, že to žádná velká překážka není. Naopak, když s se vydáme do Prahy a sjedeme u Mezna z dé trojky, a pak se plížíme přes Miličín kolem Votic za kamiony, tak je to daleko horší cestování. Přitom dálnice D3 má být dostavěna mezi Prahou a Českými Budějovicemi nejdříve v roce 2031!

I mezi Brnem a Vídní to vázne na české straně. Zatímco Rakušané už dotáhli svoji A5 až téměř k hranicím z ČR u Mikulova, Češi nejsou téměř třicet let schopni dostavět zhruba dvacetikilometrový úsek D52 mezi Pohořelicemi a hraničním Mikulovem. Také Poláci budou mít dálnici na hranici dříve než Češi. Výstavba dálnic se v ČR kvůli špatným zákonům jednoduše vleče. Známé jsou průtahy v případě severní části Pražského okruhu, v Posázaví u D3 nebo donedávna na D11 u Hradce Králové. Česká dálniční síť nyní měří asi 1380 kilometrů, naše dálnice často vedou „odnikud nikam“ a končí v polích. Této délky jsme také dosáhli sloučením kategorie rychlostních silnic a dálnic. V Rakousku mají dálniční síť o délce zhruba 1800 kilometrů a k tomu 500 kilometrů rychlostních silnic. Čili o téměř tisíc kilometrů víc než v Česku. Přitom obě země jsou rozlohou zhruba srovnatelné, Rakousko má 83 871 km2, Česká republika 78 867 km2. Navíc tyto rakouské komunikace na rozdíl od českých tvoří ucelenou síť, spojují klíčová města a také alpskou zemi s okolními státy – Švýcarskem, Německem, Itálii, Slovinskem, Slovenskem a Maďarskem, se všemi kromě ČR.

Je třeba si rovněž uvědomit, že velkou část Rakouska tvoří vysokohorské Alpy a proto výstavba dálnic je v této zemi daleko složitější a komplikovanější než u nás. Přesto nás Rakušané v tomto ohledu výrazně předčí.

Zkrátka a dobře, Češi by měli být v případě kritiky dálnic u sousedů raději mlčet a zaměřit se především na vlastní problémy, kterých mají v tomhle ohledu víc než dost. Výtky jiným totiž působí hloupě, trapně a směšně.

Zdroje:

Česko staví dálnice tak rychle, až mu Rakousko nestačí, naznačuje premiér. Nesmysl, tvrdí rakouští dálničáři — HlídacíPes.org (hlidacipes.org)

Glosa: Pět důvodů, proč by měli Češi v případě D3 mlčet a neurážet Rakušany – Zdopravy.cz

https://vignetteaustria.com/cs/rakouska-silnicni-sit/

https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku

https://www.forum24.cz/rakousti-dalnicari-povazuji-babisova-slova-o-rychle-vystavbe-za-nesmysl

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2467019

Rakušané dali zelenou dálnici S10 k hranicím, chtějí i lepší trať z Lince do Čech – Zdopravy.cz

Loading

Subscribe
Upozornit na
guest

2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Vodvářka
Admin
9 měsíců před

Tak nevím, kdo je magor. Lidé z vlády Rakouska to nebudou.
Prchal prostě chybí…..

Tomáš Flaška
9 měsíců před

👍 Přesně.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial