
Nahrávka
Svoboda slova, ochrana soukromí, cenzura, propaganda, vlastenectví, kolaborace, dezoláti a spoustu jiných pojmů létá éterem většinou bez obsahu, který by jim jinak přináležel.
Zachytil jsem v diskuzích na různých platformách názor, že nahrávat učitelku během školní hodiny je nesprávné, ba snad mimo zákon, že to dokonce některé školy přímo zakazují. Ach jo.
Kdysi jsem byl okolnostmi načas donucen být učitelem. Lépe řečeno přednášejícím. Nešlo mi to a brzy jsem poznal, že já bych učitelem nikdy být nemohl. Nesnesl jsem, když studenti nechápali naprosto jasné věci na první dobrou a – byly to divoké devadesátky – dokonce jsem je za to pohlavkoval. Prosím, studenti byli už dospělí, pohlavky byly velmi mírné a navíc jsme se na nich dopředu dohodli, že jsou lepší než nějaké známky. A taky jsem se za ně většinou večer omluvil rundou pro všechny. Jak říkám, devadesátky, já i oni i ony 18plus a všichni jsme byli ze stejné „firmy“. Něco jsem je snad přesto všechno naučil. Aspoň mám takovou zpětnou vazbu od nich, u některých dodnes. Dnes bych to určitě dělal jinak, vím, že je jiná doba.
Jak já bych tehdy uvítal dnešní technologie!!! Aby si mohli ty moje výkony před tabulí nahrávat a pak se z toho na ubytovně učit. Jak já bych zpětně uvítal, kdybych si mohl v posluchárně nahrát některé úžasné přednášky mých profesorů, učit se z nich a dneska se na ně podívat.
Onu učitelku, která si na to stěžuje, podle mě naprosto účelově, si její žáci nenahrávali tajně jak čůrá na záchodě, ani jak se na chodbě kolegovi svěřuje, že jí bolí záda, nic SOUKROMÉHO. Žáci si nahráli její přednášku ve výuce. To, že nejspíš její přednáška neměla nic společného s předmětem, který měla vyučovat, oprávněnost nahrávky spíše podporuje, o obecné schopnosti rozpoznat dobro a zlo na straně pedagoga nemluvě.
Byla propuštěna z práce, soudí se o to. Dobrá, to je její právo.
Já se ptám, co se její žáci naučí z nahrávky, kterou si udělali. Snad dost.
Psal jsem svůj názor už jinde, ale klidně jej zopakuji. Že byla paní Bednářová vyhozena ze školství, je správné. Jsem si jist, že buď vědomě lhala, nebo prostě nic nevěděla a výsledkem byla konfabulace v rozporu s dostupně zjistitelnou realitou.
Nicméně mi připadá pitomé ji za to soudit.
taky mi prijde pitome ji za to soudit, jen vyrabime „mucedniky“, na druhou stranu mi prijde spravne ji rikat verejne, ze je blba a navedena nebo podplacena
Dobrý den, souhlasím, ale zároveň v tom vidím problém… blbec má víc práv (možná v rámci obrany diverzity? 🙂 ) – není asi dosud možný důvod výpovědi: nechceme vás, bo jste blbá… A tím se dostáváme k zásadní otázce: je placena primárně státem nebo rodiči? Rodiči prostřednictvím státu, přes daně… A když za něco neplatíte přímo, nejste zákazník ale produkt… Rodiče by to asi srovnali eins drei, ale tady stát řeší problémy, které sám způsobuje… Na odlehčení: Nomen omen – Bednářová – asi zabedněná 🙂
Domnívám se, že by každý, kdo je nahráván, měl na to být upozorněn. Tam kde jsou ve vchodech kamery je informační cedule. Asi by neměl být problém s nahráváním přednášky.
ano, a mohlo by to byt klidne ve skolnim radu, ze ve tride lze nahravat, ono by to byla kolikrat ochrana i ucitelu si myslim