Jak odpálkovat vnucovače všeho možného

Znáte to. Po telefonu vám nabízí výhodnější energie, nebo investice. Na ulici vám strká parfém apod. Podívejme se na nejlepší obranu a rady jak na to.

Nejrychlejší

Obvykle v telefonu zazní: „Dobrý den, chtěla bych se Vás v rámci tohoto monitorovaného hovoru zeptat …“. Obvykle musíte tak půl minuty až minutu vydržet než vás pustí ke slovu. Pokud se chcete trochu pobavit tak dělejte hloupého a ptejte se co to znamená monitorovaný hovor. Že monitor znáte akorát u počítače. Nebo jděte přímo k věci: „Říkáte monitorovaný hovor? Ale já si nepřeji být nahráván. Vypněte prosím ten záznamník a pak se můžeme bavit.“ Vždy zavěšují bez prodlevy.

Dobročinná

Často v supermarketu, na parkovišti ale i v telefonu vám někdo oznámí že jste vyhrál skvělou cenu. Bývá to kolo, televize, ale i 100.000 korun. Zajásejte! Tvařte se pozitivně. A sdělte: „To je super. To je nádhera. Ale víte, já nic nepotřebuji. Já si žiji dobře a vše si mohu koupit. Ale znám u nás jeden dětský domov. Ti budou nadšení. Dejte mi prosím identifikační a kontaktní údaje o vaší firmě, já vás tam ohlásím. A vám zprostředkuji pozitivní publicitu a reklamu!“ Obvykle ani nestihnete mrknout a už jsou pryč.

Vychutnávací

Nejradši (bez ironie) mám, když se mi dovolá nějaký investiční poradce s nabídkou akcií a dovolá se mi na dálnici za volantem, když řídím sám a není co dělat. S tím se přes handsfree s chutí pobavím. Vše si nechám dopodrobna vysvětlit, zabrousím na zajištění, pojištění, technické otázky převodů peněz, zápis do vlastnictví akcií … čím déle tím lépe. Čas se tím nádherně zabíjí. A nakonec řeknu: „To se mi líbí, tak já to tedy zkusím. Pro začátek bych to zkusil se 100 korunami.“ Na druhém konci telefonu zalapá po dechu a řekne, že minimální investice je milion korun. „Tak to si mě asi s někým pletete, já dělám řidiče dodávky.“ A hovor je ukončen.

Investiční

Obvykle nabídka dluhopisů s úrokem od 25% ročně výš. Pokud máte chuť se chvíli bavit, tak řekněte, že cokoliv s výnosem vyšším než 10% ročně považujete za nedůvěryhodné. Obvykle nevědí co říci, protože jste naprosto narušil jejich naučený monolog.

Bankovní

Podobný případ jako investiční. Nabízí vám dluhopisy s omračujícím úrokem zajištěné nemovitostmi. Zeptejte se, když jsou ty dluhopisy tak perfektně zajištěné, proč si emitent nevezme bankovní půjčku, kde by určitě platil úrok nižší. Taky nevědí co říci, a hovor končí. Ale jednou na to byla slečna připravena a argument byl, že vyřízení v bance trvá příliš dlouho. Tak jsem jí navrhl, že mám v bance švagrovou a že to zkusím emitentovi vyřídit rychle. Ale budu potřebovat konkrétní údaje toho emitenta a nikoli její a její kanceláře jako zprostředkovatele. Nechtěla a hovor ukončila.

Energetická

Při nabídce, že za elektřinu ušetříte až 10% ročně si uvědomte, že to není z vašeho účtu za elektřinu, ale z ceny silové elektřiny, což je zhruba polovina faktury. Takže pokud platíte za elektřinu třeba 15000 ročně, tak vám nabízí úsporu vlastně asi 750 Kč. Promyslete si, kolik strávíte času s tím, než si pořádně prostudujete jejich nabídku, jestli neskrývá nějaké skryté podrazy, než vše zapapírujete a změníte bankovní příkaz. A opravdu to bude těch slibovaných 10%? Máte takový plat, že vám těch 750 Kč ročně stojí za ztracený čas? Pokud ano, OK. Pokud ne, doporučuji jednu z výše uvedených strategií.

Mobilní

Obvykle pro vás mají nabídku perfektního tarifu. A jejich první otázka je, kolik za mobil platíte teď. Na to neodpovídejte. Je na nich aby vám udělali nabídku a ne abyste je navedli, že bude jen o malinko nižší, než Váš stávající tarif. Řekněte kolik si představujete měsíčně volných minut, SMS a dat a čekejte co z nich vypadne.

Pojišťovací

To jsou největší rošťáci. Studovat 10 stran všeobecných podmínek psaných drobným písmem vám nakonec stejně nepomůže. Pojišťovna si stejně většinou kličku jak neplnit najde. Pojišťovny jsou pro mě veřejný nepřítel číslo jedna. Když už chcete, nebo musíte (auto) pojistku mít, asi volte velký ústav a zbývá vám už jen platit a modlit se.

Superrychlá

Jednoduše řekněte do telefonu: „Ne děkuji, nemám zájem.“ Hlavně zavěste rychleji, než se zmůže na odpověď.

Subscribe
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Stanislav Látal
Stanislav Látal
1 měsíc před

Zajímavé a výživné jsou i nabídky operátorů 🙂. Od Vodafonů mi někdo volal (10let zpět), že mi může udělat tarif na míru a kolik že provolám. Tak jsem poctivě odpověděl, že asi 200-250Kč. Je to za volání v rámci ČR. Tak mi nabízela měsíční paušál v rozmezí 150-200Kč 🙂🙂🙂. Tak jsem jí řekl, že to je trochu drahé, protože já tu částku mám na celý rok! A najednou bylo na lince ticho 🙂. Je ironie, že jsem v té době měl předplacenou kartu a byl přihlášený ve Vodafon samoobsluze (tj. měli přehled kolik provolám a jak je to rozložené v… Číst vice »

Michaela Klímová
1 měsíc před

Na monitorovaný hovor reaguji „tady taky, voláte na služební číslo“. Vždy zafungovalo. 🙂

Jara Rank
Jara Rank
1 měsíc před

Tady uz asi 5 let vytrvale strasi s akcentem z Indie nebo Filipin, ze se mam posadit ke svemu komputeru, ze nasli Microsoft nasel chybu na mem prijimaci (mam Apple:-) a ja ochotne odpovidala, vydrzela jsem dotycneho drzet az 15 minut a pak na konec reknu, ze potrebuji braille translator, ze jsem slepa. Jinak chodi i emaily jakoby z danoveho uradu (ten nikdy zadne neposila), ze mam kliknout a dostanu zpet napr. 450.–$, ale vzdy je nejaka chyba, chybi treba jedno pismenko, vetsinou kliknu na reply/odpoved a ukaze to nesmyslnou/neexistujici adresu, ale pokud bych klikla na onu castku, ktera je… Číst vice »

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial