Benzín za 50. Není to málo?

Já bych se přimlouval za víc. 75? I ta stovka by nám slušela, a ne že ne! Na kolik si ceníme svobodu a tím i možnost ekonomického rozvoje? Nebo nám stačí cela a kus chleba s vodou?

Není momentálně nic důležitějšího, než aby byli Rusové ve svém tažení Evropou zastaveni. A momentálně není nic efektivnějšího a možného, než aby to všechno Ukrajina vydržela a udělal tu špinavou práci za nás, když se jí tak štítíme.

A my můžeme momentálně pro Ukrajinu udělat nejen to, že tu budeme přijímat její uprchlíky a postaráme se o ně, ale především, že ji budeme materiálně podporovat. Zbraně, pohonné hmoty, potraviny, energie, lékařský materiál, zpravodajské informace, i obyčejná pitná voda. A to dlouhodobě. Dokud se Rusák nestáhne. Ne, že za pár týdnů „vyhoříme“ a přestane nás to bavit.

Ty dlouhodobé dodávky jsou na naší vládě a na našem rozpočtu. Už takhle se rozpočet řítil do deficitních pekel a ten deficit ještě naroste. Ale pokud přestaneme (celý západ) Ukrajinu podporovat, tak je jen otázka času kdy přijde ruská řada na nás.

V roce 1990, krátce po revoluci stál litr benzínu 15 Kč. Průměrná mzda byla tenkrát asi 3000 Kč. Letos dosáhla průměrná mzda již 40.000,- Kč. Pokud bychom chtěli zachovat relaci roku 1990, tak by litr benzínu musel stát 200,- Kč! A taky jsem jezdili. A teď křičíme, když se nám litřík přiblížil k 48 korunám. Že nám není hanba!

Podíl daní na ceně benzínu je lehce přes polovinu (u nafty asi 45%). Dejme si dobrovolně cenu na 100 Kč a z těch daní financujme státní rozpočet a potažmo Ukrajinu.

Ale ještě lepší by bylo, aby z těchto cen neprofitovali pumpaři, distributoři, ale hlavně za ropu Rusové a turbani. Kdyby prostě byla stanovena zákonem zvláštní přirážka k ceně za účelem podpory Ukrajiny. Nazvěme to třeba Solidární daň. Dlouhodobě, dokud bude potřeba. Jezdit budeme tak i tak, jako v roce 1990. Uskrovníme se. A ti nejchudší stejně autem nejezdí, nebo jen minimálně, určitě ne k moři a do Alp.

A celé to uskrovnění bude 100x lepší než být zase zadupán cizími hordami.

Subscribe
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Vodvářka
Admin
2 měsíců před

Když byly povodně, byla zavedena nová daň (nevím, jestli už byla zrušena). Vůbec by mi nevadilo, pokud by z nafty a benzínu byl financován materiál pro bojující Ukrajinu. Je to dobrý nápad, ale bojím se, že by reakce občanů už tak příznivé nebyly.

Jan Šik
Jan Šik(@jansik)
2 měsíců před

Souhlasím a tento přístup podporuji!!! Hezkou neděli

Vladimír Ludvík
Vladimír Ludvík
2 měsíců před

Já vám to ještě doplním. V roce 1989 stála nafta 7,5 Kčs za litr a benzín Speciál stál 8 Kčs za litr – o benzínu Super radši ani nemluvím. Nikomu nedá velkou práci si zjistit, že vezmeme-li to např. přes průměrnou mzdu, tak 1 Kčs v roce 1989 je dnešních cca 14 Kč. Takže nafta by vycházela na 105 Kč a benzín Speciál na 112 Kč. To dokládám jen proto, aby někdo nezačal s tím, že po roce 1990 začala drahota, ale za reálného socialismu bylo lacino!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial