Televizní reklamy

Proč mám nejraději Českou televizi? Hlavně proto, že tam neotravují s reklamami. Tedy ne moc. Dá se to snést.

U ostatních televizních stanic ovšem musí divák protrpět dlouhé minuty nabídek věcí, které nepotřebuje, které by jej nikdy ani nenapadlo si koupit a o kterých třeba ani dosud netušil že existují. Přesto reklamní společnosti a výrobci drtí diváka nabídkou, často blížící se vnucování.

Zdaleka nejhorší v tomto směru na televizním poli v Česku je Prima a v závěsu všechny stanice Novy. Prima má svůj primát v délce reklam, které  dosahují hranice únosnosti a hlavně pak jejích četností. Nova je více humánní, takže si často, pokud se nejedná o vyslovené hollywoodské trháky, vystačí s dvěma reklamními bloky.

A ta nabídka?

Veskrze se jedná o nabídky, u kterých nemohu uvěřit, že by mohly kohokoliv přimět ke koupi. Ministr zemědělství pateticky vychvaluje potraviny české země, jakési dítě zase tvrdí, že nelze nakupovat v jiném řetězci nežli v tom, který prodává hezky česky, pán zase říká že nejlepší jsou česká okna a zoufalý stavbař požaduje v cukrárně skruže a u piva se tomu s kamarády směje. Nad těmito výtvory budete asi kroutit nechápavě hlavou, ovšem co je to proti novince, která se v nabídce objevila poměrně nedávno.

Jedná se o reklamu na jakousi zubní pastu. Rodinka si čistí hromadně zuby a s plnou pusou pěny chrchlavě cosi říká, čemu nikdo nerozumí, pouze můžete vytušit, že mlaskají nad chutí dané zubní pasty. Proti tomu je předchozí reklama, s krvavým plivancem v umývadle, coby nabídka zubní pasty proti paradentoze jen slabým čajíčkem.

A na samotné špici reklamního blázince stojí reklama společnosti Zalando.  Znáte? Asi ne. Její první reklama se objevila asi před rokem a byla to směs záběrů na rozjuchané mladé lidi na střelnici, u kolotoče, jak mávají rukama na všechny světové strany se sloganem, že Zalando je nej. Divák se nedozvěděl co to Zalando vlastně je a neví to pořádně ani dnes, kdy  běží nová verze, začínající nějakým mladíkem na kole na sídlišti, který s úsměvem říká “ někdo léto. “ Jestli se teď ptáte, jako že cože, ta se neptejte mně, protože to také nechápu. Ale asi je to má něco společného s novo češtinou, dnes tolik populární, kdy při rozhovorech s mladou generací často nevíte o čem hovoří a, možná z důvodu úspory času, věty prostě zkracují. Nicméně ona reklama pak pokračuje záběry na různé lidi užívající si bezstarostně léta. A co je Zalando?

Je to firma, spojená z majitelů ze Švédska a Německa, která nabízí moderní oblečení. Tričko za 1400 korun, mikina s lebkou za 1400, džíny za 2000. No nekupte to za tu cenu. Reklama vám ovšem ty ceny neřekne. To musíte na jejích web. A protože se jedná o společnost progresivní,  je taky velice korektní, což je nutným trendem dnešní doby.

Zkrátka, nezbývá mi nežli se shovívavým úsměvem vzpomínat na pana vajíčko, kdy reklama byla skutečnou nabídkou kvality a ne exhibicí a často politickou deklarací reklamních společností.

 

Autor: Martin Braun

Jsem majitelem manželky, původem z Ruska, což ona sama ráda utajuje, protože od doby, kdy tam vládne Putin, má k zemi svých předků velice negativní vztah. Na rozdíl ode mně, který si myslí, že ti lidé nemohou za to že mají presidenta vola. Ostatně, Češi by mohli vyprávět. Jsem také hrdým majitelem dcery a syna, kteří mi dělají jen radost. Tedy až na synův zlozvyk, pouštět si v mé přítomnosti Pink Floyd. V garáži mého domu na Floridě stojí mercedes CLS 550, a v garáži mého stabilního domova v Manitobě Volvo S60. Jo a jsem sionista a antikomunista. A Havloid a taky trochu islámofob, protože se opravdu bojím rostoucího vlivu islámismu ve světě. A mám rád dobré filmy a hudbu.

7
Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Naďa
Naďa

Tak ještě tady, reklama na slosování loterie je boží hehehe
https://youtu.be/yc_eF6PIWBo

Naďa
Naďa

Tak reklamy, pokud jsem na Primě využívám k odbehnuti, či jakožto závislák i ke kouknuti na net. Když je reklamní blok příliš dlouhý a já koukám z postele, zavírají se mi oči, tak tv vypnu.
Aprops Zalando, je jako e-shop skvělý, neboť dodává obratem a fakt tam nejsou jen drahé věci, já bych za hadry tak velké peníze nedala…

A reklamy pana vajíčka? Hehehe, jedna:
A kde je vlastně brácha, šel pro med do jednoty
https://youtu.be/dpYyuTHtIvI
Druhá, boty koupíme v obuvi
Třetí, Triola, Triola, Triola

Vladimír T. Gottwald

Máte recht! Proto, pokud chci vidět nějaký film na stanici, která vysílání prokládá reklamními bloky, zhusta volím možnost nahrání nebo zpětného shlédnutí, kde můžu reklamy přeskočit.
Na druhé straně mi však reklamy někdy skutečně slouží k selekci při výběru zboží či služeb; kupříkladu už notnou dobu ignoruji zásilkový obchod Alza a obcházím v drogeriích obloukem i regál, kde je Old Spice.
😉

Tomáš Vodvářka

Se smutkem vzpomínám na reklamu „Bobika“, bylo to na Centrum.cz, ale naprosto skvělá. A taky na „vychutnej svého kozla“ na Velkopopovické pivo, která by dnes už asi neprošla. Jinak máte recht, na TV se prakticky nedívám, protože odmítám film, který je o hodinu delší jen kvůli pitomým reklamám.

Vladimír T. Gottwald

Reklamy na pivo (a na kořalky a na auta) přecejen obvykle bývají nadprůměr (aniž by to nutně znamenalo kvalitu.
A to nepíšu poroto, že když jsem v nějaké reklamě hrál, bylo to vždy na pivo. 😉